Wylogowaliśmy Cię z Twojego konta. Zaloguj ponownie
Korzystaj z KSeF wygodniej. Wybierz kwalifikowane certyfikaty e-podpisu i e-pieczęci

Uwierzytelnienie w KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) umożliwia podatnikom przesyłanie danych oraz wystawianie, odbieranie, przechowywanie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML. 

Od 1 kwietnia 2026 r. będzie obowiązkowy dla wszystkich podatników VAT prowadzących działalność w Polsce. System automatyzuje księgowość, skraca czas zwrotu VAT oraz ułatwia rozliczenia między firmami. Każda faktura wystawiona w KSeF otrzyma unikalny numer i będzie przechowywana przez 10 lat.

Logując się do KSeF należy potwierdzić swoją tożsamość, by zarządzać kontem firmy lub wystawiać faktury ustrukturyzowane. Uwierzytelnisz się kwalifikowanym certyfikatem e-podpisu lub e-pieczęci, podpisem zaufanym, tokenem lub certyfikatem KSeF (dostępnym od listopada 2025 r.).

Logowanie w KSeF dla firm

Przedsiębiorcy reprezentujący spółki (cywilne, jawne itd.) mogą zalogować się do KSeF za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej lub wystąpić z wnioskiem o nadanie uprawnień do Urzędu Skarbowego (ZAW-FA) lub od 1 listopada 2025 r. poprzez Moduł Certyfikatów i Uprawnień (MCU).

Dlaczego warto wybrać kwalifikowaną e-pieczęć do KSeF?

  • logujesz się do KSeF w imieniu firmy – bez dodatkowych wniosków i czekania na nadanie uprawnień
  • zarządzasz online uprawnieniami do KSeF dla pracowników i podmiotów (np. biur rachunkowych)
  • pieczętujesz wszystkie dokumenty firmowe — to elektroniczny odpowiednik tradycyjnej pieczątki z danymi firmy oraz numerem NIP. Gwarantuje wiarygodność źródła dokumentacji jak np. faktur, ofert, akt osobowych pracowników, zaświadczeń etc.

Wybierz swoją e-pieczęć

Kwalifikowana e-pieczęć Mobilna mSzafir Szafir na karcie z czytnikiem
Jak uzyskać
(potwierdzenia tożsamości)
online (certyfikatem kwalifikowanym)
lub osobiście w jednej z 12 placówek KIR
osobiście w jednej z 12 placówek KIR
Nośnik wysoka mobilność
bez dodatkowych urządzeń
karta kryptograficzna oraz czytnik kart
Dostępność do 10 upoważnionych osób jednocześnie wymaga podłączenia do komputera
Cena od 749 zł netto
(500-1000 tys. dokumentów)
od 1408 zł netto
(bez limitu dokumentów)
Sprawdź Kwalifikowana mobilna
e-pieczęć mSzafir
Pieczęć elektroniczna Szafir
w zestawie z kartą i czytnikiem

 

Logowanie w KSeF dla osób fizycznych

Właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych lub osoby fizyczne upoważnione przez firmy do pracy w KSeF (pracownicy) mogą zalogować się do systemu kwalifikowanym certyfikatem e-podpisu lub profilem zaufanym (stosowanym wyłącznie do załatwiania spraw administracyjnych).

Kwalifikowany e-podpis to cyfrowy odpowiednik podpisu odręcznego, który sprawdza się w życiu prywatnym i zawodowym do podpisania każdego dokumentu od umowy cywilno-prawnej  po autoryzację wniosku do administracji.

Dlaczego warto wybrać kwalifikowany e-podpis?

  • logowanie do KSeF jako osoba fizyczna
  • jeden podpis do wszystkich dokumentów — certyfikat zawiera dane właściciela e-podpisu (PESEL), które można rozszerzyć o nazwę firmy
  • ma moc prawną odręcznego e-podpisu, dlatego tak podpisane dokumenty mogą być dowodem w sądzie

Wybierz swój e-podpis

Kwalifikowany e-podpis Mobilna mSzafir Szafir na karcie z czytnikiem
Jak uzyskać
(potwierdzenia tożsamości)
online (certyfikatem kwalifikowanym)
lub osobiście w jednej z 12 placówek KIR
osobiście w placówce KIR lub w bankach spółdzielczych (ponad 700 oddziałów)
Nośnik wysoka mobilność
wystarczy smartfon / telefon
karta kryptograficzna oraz czytnik kart
Warianty 1 rok lub 2 lata 1 rok lub 2 lata
Cena od 238 zł netto
(od 1 000 tys. dokumentów)
od 246 zł netto
(bez limitu dokumentów)
Sprawdź Kwalifikowany mobilny
e-podpis mSzafir
Podpis elektroniczny Szafir
w zestawie z kartą i
czytnikiem

 

Jak zamówić swój kwalifikowany certyfikat do logowania w KSeF?

Wybierz kwalifikowany certyfikat e-podpisu lub e-pieczęci w zestawie z czytnikiem albo mobilnym. Następnie potwierdź zamówienie - w przypadku e-pieczęci musi być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy. Zweryfikuj tożsamość online lub w wybranej placówce, gdzie odbierzesz zestaw z czytnikiem.

Chcesz wiedzieć więcej o KSeF? Przeczytaj o pozostałych metodach uwierzytelnienia oraz trybów działania Krajowego Systemu e-Faktur.

22 545 55 55

Obsługa Klienta

Pomoc techniczna

Nasza infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku: 8:00 - 18:00.

Znajdź nas

Największa sieć sprzedaży podpisu elektronicznego

Odbierz swój e-podpis w dowolnej placówce KIR lub jednym z ponad 740 oddziałów banków spółdzielczych w całej Polsce.

Znajdź najbliższą placówkę
Napisz do nas

Potrzebujesz pomocy?

Skorzystaj z naszego formularza

lub wyślij wiadomość na adres kontakt@kir.pl

Wybierz temat rozmowy
Image
Biuro_obsługi_klienta_desktop.png

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami

22 545 55 55

Napisz do nas

lub skorzystaj z centrum pomocy