Kup e-podpis

KSeF

Kwalifikowane certyfikaty podpisu i pieczęci
do Krajowego Systemu e-Faktur

Krajowy System e-Faktur (KSeF) umożliwia wystawianie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych. Jego zadaniem jest gromadzenie wszystkich e-faktur wystawianych przez przedsiębiorców.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2076)

Od kiedy?
Od 1 stycznia 2022 roku z Krajowego Systemu e-Faktur można korzystać dobrowolne. Natomiast w 2023 roku Krajowy System e-Faktur będzie obligatoryjny.

Dla kogo?
Z systemu KSeF obecnie mogą korzystać:   

  • przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT,
  • przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT,
  • podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP.

 

Nadanie uprawnień do korzystania z systemu KSeF wymaga posiadania kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego.

 

Jak korzystać?
Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur wymaga uwierzytelnienia na jednen z czterech następujących sposobów:

1. Kwalifikowany podpis elektroniczny

Kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego powinien zawierać imię i nazwisko oraz numer seryjny zawierający PESEL lub NIP właściciela certyfikatu. W przypadku certyfikatów niezawierających numeru PESEL i NIP użycie takiego certyfikatu będzie możliwe po zgłoszeniu do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Możesz wybrać:

2. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna

Kwalifikowany certyfikat pieczęci elektronicznej zawiera nazwę podmiotu zgodną z nazwą rejestrową oraz numer NIP. Certyfikat pieczęci nie zawiera danych osobowych, a wskazanie osób upoważnionych do korzystania z tego certyfikat jest w gestii podmiotu, którego dane są wpisane do certyfikatu.

Wymóg uwierzytelniania z wykorzystaniem kwalifikowanej pieczęci wymaga posiadania:

  • kwalifikowanego certyfikatu pieczęci elektronicznej oraz

  • kwalifikowanego urządzenia do składania pieczęci elektronicznej, w którym przechowywana jest para kluczy.  

Możesz wybrać:

3. Podpis zaufany (za pomocą Profilu Zaufanego)
 

4. Ciąg znaków alfanumerycznych wygenerowany przez Krajowy System e-Faktur

(z wyłączeniem znaków interpunkcyjnych), po uwierzytelnieniu się podatnika lub podmiotu uprawnionego w sposób, o którym mowa w pkt 1–3, przypisanym do podatnika lub podmiotu uprawnionego i jego uprawnień.

Nasi klienci:

  • ALAB laboratoria
  • Białystok
  • Michelin
  • Luxmed
  • Wasko
  • Warmia i Mazury
  • Synevo
  • Siemens
  • Puławy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski
  • Diagnostyka