Pytania i odpowiedzi
-
Aplikacja Szafir
Po zakupie zestawu do kwalifikowanego e-podpisu w KIR wszelkie problemy z certyfikatem oraz aplikacją Szafir można zgłaszać do Departamentu Kontaktu z Klientami - telefon: 22 545 55 55, e-mail: .
-
Należy sprawdzić, czy w konfiguracji aplikacji Szafir w zakładce "Składanie podpisu" i/lub "Znakowanie czasem” jest wybrana opcja: "Dowolny niekwalifikowany/kwalifikowany certyfikat" lub "Wskazany certyfikat". W przypadku zaznaczenia opcji „Wskazany certyfikat” wykonanie próby złożenia podpisu innym certyfikatem niż wybrany nie będzie możliwe.
-
W takiej sytuacji należy sprawdzić datę systemową oraz ustawienia proxy. W przypadku, jeśli korzysta się z zapory systemu Windows lub programu antywirusowego (firewalla), należy sprawdzić ich ustawienia, ponieważ mogą blokować pobieranie list CRL.
Jeżeli wykonanie wskazanych czynności nie przyniesie pozytywnego rezultatu, należy wykonać próbę pobrania list CRL bezpośrednio z przeglądarki, przechodząc do zakładki "Certyfikaty i listy CRL". W przypadku problemu z listą, która nie jest dostępna z podanej wyżej strony – zapytanie należy skierować do wystawcy listy.
-
W wersji 2.x.x aplikacji Szafir trzeba wskazać miejsce, w którym znajduje się biblioteka CCPKiP11.dll. Należy przejść do ustawień programu (zakładka "Komponent techniczny"), aby móc zmienić ścieżkę. Biblioteka znajduje się domyślnie w katalogu CryptoTech.
-
Rozwiązaniem tego problemu jest aktualizacja sterowników czytnika kart kryptograficznych.
Aktualne wersje sterowników do czytników dostępne są na stronie: https://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/aplikacje/
-
W przypadku wystąpienia problemów z uruchomieniem aplikacji Szafir w 64-bitowym systemie operacyjnym należy zainstalować 32-bitową Javę na stacji. Jeżeli zainstalowanie 32-bitowej Javy nie będzie możliwe, prosimy o e-mailowy kontakt z Departamentem Kontaktu z Klientami (). Wtedy zwrotnie przekażemy link do aktualnej wersji Szafir z wbudowanym oprogramowaniem Java.
-
Należy odinstalować aplikację i następnie usunąć katalog KIR ze ścieżki: X:\Users\Użytkownik\AppData\Roaming. Po tej czynności należy ponownie pobrać aplikację Szafir z zakładki "Aplikacje i sterowniki".
-
W konfiguracji aplikacji Szafir (zakładka "Komponent techniczny") należy wskazać bibliotekę 64-bit CryptoCard Suite ze ścieżki: X:\Program Files\CryptoTech\CryptoCard\CCPkiP11.dll. To powinno pomóc.