Pytania i odpowiedzi
-
Czytniki kart
Aby wyjąć kartę czytnika Omnikey Cardman 6121, należy przesunąć do góry „dźwigienkę” znajdującą się nad „światełkiem” na niebieskiej części czytnika, a następnie wyciągnąć kartę.
-
Kartę należy „wyłamać” (w ten sam sposób, jak robi się to w przypadku karty SIM do telefonu) i wsunąć do wejścia, które znajduje się na górze czytnika. W celu ułatwienia proszę postąpić zgodnie z instrukcją.
-
Wynika to z architektury systemu terminalowego MS Windows. W ramach sesji terminalowej użytkownik korzysta z udostępnionych zasobów serwera oraz wybranych zasobów lokalnej stacji roboczej, na której pracuje aplikacja klienta terminalowego (RDP Client).
Czytnik kart elektronicznych podłączony do fizycznych portów serwera terminalowego nie jest udostępniany dla sesji terminalowych pracujących na tym serwerze. Aplikacja użytkownika uruchomiona w sesji terminalowej widzi czytnik i kartę włożoną do niego, jeśli jest to czytnik lokalny podłączony do stacji roboczej, na której uruchomiony jest klient terminalowy.I odwrotnie: aplikacje uruchamiane bezpośrednio na serwerze (ale nie w ramach sesji terminalowej) potrafią używać wyłącznie jego czytniki lokalnie podłączone do serwera i nie widzą czytników podłączonych do stacji roboczych użytkowników.
-
Aby czytnik i karta działały w połączeniu terminalowym (RDP), muszą być spełnione następujące warunki:
- czytnik kart musi zostać poprawnie zainstalowany i podłączony do stacji klienckiej a na stacji klienckiej musi działać usługa systemowa "Karta Inteligentna",
- w kliencie terminalowym, w opcjach zaawansowanych musi być włączone przenoszenie lokalnego czytnika kart elektronicznych w sesji RDP (tzn. udostępnianie kart w nim włożonych dla aplikacji na serwerze terminalowym),
- na serwerze terminalowym (RDP) musi być zainstalowane oprogramowanie CryptoCard Suite.