e-faktura
Dnia 1 stycznia 2014 roku weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r. poz. 35), uchylająca Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. 2013 nr 0 poz. 1528).
Zgodnie z § 4 ust. 4 Rozporządzenia:
Poza wykorzystaniem kontroli biznesowych określonych w ust. 3 autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury są zachowane – w szczególności w przypadku wykorzystania:
- bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm. 4), weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
- elektronicznej wymiany danych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa dotycząca tej wymiany przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność jej danych.
Przedsiębiorcom zainteresowanym skorzystaniem z pierwszej opcji wskazanej w rozporządzeniu oferujemy zestawy do składania kwalifikowanych podpisów elektronicznych weryfikowanych kwalifikowanymi certyfikatami.
Do przygotowania elektronicznej faktury opatrzonej bezpiecznym podpisem wystarczy:
- certyfikat kwalifikowany,
- karta kryptograficzna,
- czytnik kart,
- oprogramowanie do składania i weryfikacji podpisów (także pod e-fakturami).