Pytania i odpowiedzi
-
Jak uzyskać i odnowić certyfikat
Szczegóły pod adresem: https://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/jak-zamowic-podpis-elektroniczny/
-
Aby kupić kolejny certyfikat, należy złożyć zamówienie, a następnie przesłać do KIR podpisane zamówienie przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu.
-
Odnowienie certyfikatu może nastąpić w oddziale KIR na nowej karcie (tzw. zestaw odnowieniowy) lub też online (na dotychczas posiadanej karcie). W tym celu należy złożyć zamówienie. Szczegóły dotyczące odnowienia certyfikatu online można znaleźć w zakładce "Jak odnowić online?". Odbiór zestawu odnowieniowego realizowany jest po umówieniu wizyty w naszym oddziale. Prosimy o wcześniejszy kontakt z Departamentem Kontaktu z Klientami pod numerem telefonu: 22 545 55 55. Istnieje ponadto możliwość zamówienia dostarczenia zestawu w miejsce wskazane przez klienta.
-
W przypadku zgubienia karty należy jak najszybciej unieważnić certyfikat, który był na niej zapisany. W tym celu należy złożyć wniosek o unieważnienie certyfikatu:
- osobiście w najbliższej placówce KIR
- tel. 801 500 207 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora),
- w zakładce "Jak zawiesić lub unieważnić certyfikat?" -
Numer seryjny certyfikatu znajduje się w dokumencie „Potwierdzenie wydania certyfikatu”, który otrzymuje się przy odbiorze zestawu. Numer ten można również odczytać z certyfikatu w komputerze w przypadku, kiedy został na nim zarejestrowany. W tym celu należy uruchomić "Menedżer CryptoCard Suite", przejść na zakładkę "Narzędzia”, uruchomić "Menedżer certyfikatów" i w nowym oknie kliknąć dwa razy na wybrany certyfikat. W nowym oknie należy przejść na zakładkę "Szczegóły”. W oknie pod zakładką druga pozycja to numer seryjny certyfikatu.
-
Tak. Do podpisywania dokumentów w programie eDeklaracje można wykorzystać podpis kwalifikowany.